Storingsdienst en contracten

Een van onze klanten had een heel herkenbare behoefte:

“Bepaalde klanten hebben onderhoudscontracten. Dergelijke onderhoudscontracten hebben recht op 24 uurs support, en per contract is een onderhoudsmonteur gekoppeld. Vraag is hoe zijn deze contracten eenvoudig te koppelen aan monteurs, waarbij wijzigingen eenvoudig zijn aan te brengen buiten het script en Swyx om. Daar komt bij dat monteurs indien nodig zelf het doorschakelnummer aan moeten kunnen passen vanaf een willekeurige telefoon, ze kunnen onverwachts verhinderd zijn en dan zal een collega de storingsdienst moeten waarnemen.”

Swyx Scripting mogelijkheden met de GSE bieden natuurlijk uitkomst voor dit soort vragen. Daarmee hebben we een oplossing kunnen bouwen voor deze relatie. Globaal komt deze er op neer:

  1. Klanten kunnen bellen naar het storingsdienstnummer en kunnen daar hun contractnummer vanaf hun telefoon op basis van DTMF doorgeven. Dit nummer wordt in een referentie bestand/database gecontroleerd en de daaraan gekoppelde storingsdienst monteur wordt gebeld op al zijn aangemelde telefoons. Tevens is in het script gewaarborgd dat meerdere dummy users verschillende ‘anouncements’ kunnen gebruiken.
  2. Het externe bestand/database met contractnummers en gekoppelde storingsdienst monteurs kan door de klant met hun eigen geprefereerde software worden aangepast.
  3. Monteurs kunnen inbellen en zich onderscheidend van klanten identificeren met een pincode waarbij zij op basis van DTMF wijzigingen kunnen doorvoeren in de gekoppelde storingsdienstnummers. Uitgangspunt daarvan is dat vanaf elke telefoon deze wijzigingen gedaan kunnen worden.

Zoals altijd met goede producten het kostte meer tijd de behoefte goed uit te schrijven op papier dan de oplossing met Swyx Scipting te verwerzenlijken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *