swyxoholic header

Bellen over 3G met Swyx (Iphone/Android/Windows Mobile/Nokia)

3G status informatie uitwisselen met client software gebaseerd op HTML naar Iphone en Android had ik al eens geblogged. Net als SIP client koppelingen om te bellen (zie deze artikelen http://swyxoholic.nl/?s=iphone). Vandaag kwam een van de relaties echter met de vraag. Hoe kan ik er voor zorgen dat bepaalde clients altijd met G.729 (compressed codec ong. 24 kBits per call) bellen. Vooropgesteld dat moet je niet willen tenzij je niet anders kunt. Omdat normaal gesproken je de compressie als fallback wilt gebruiken voor het geval je een keer weinig bandbreedte hebt. Dat klopt was de reactie maar ik wil met mijn Iphone en Android toestellen over 3G bellen en het moet goed blijven gaan ook als er naar een zwakker 3G gebied geroamed wordt…

De instelling om te realiseren dat een client altijd met G..729 belt bleek op een hele rare plek te zitten, namelijk bij de eigenschappen van een user op het tabblad:

Properties for User Wilco Steenbergen tabblad Lxxx

Properties for User Wilco Steenbergen tabblad Lxxx

Lees meer

‘Call me back/Call me now’-button

Vandaag ontving ik een vraag over een aardig bedachte functionaliteit: ‘Kan ik op mijn website voor mij relaties een ‘call me back/Call me now’-button plaatsen?’ Gedachte hierachter is: Service naar de relaties, de relatie wordt gebeld en maakt dus geen telefoonkosten, onderscheidende techniek ten opzichte van de concurrent etc.

De flexibiliteit van Swyx om met scripting of de System Devolopement Kit (SDK) oplossingen te maken heb ik al vaker geroemd. Meerdere oplossingen zijn dan ook voor handen. Zelf kwam ik op de volgende (creatievelingen dag ik graag uit om in het commentaar nog andere opties aan te vullen):

  • Direct na het indrukken van de call-me back button op de site wordt het nummer van de aanvrager in een database gezet, daarvandaan wordt een Call ‘gepushed’  aan een van de ingelogde agents. Eventueel met ‘powerdialing’ waarbij het kan voorkomen dat de aanvrager even moet wachten totdat de agent ook aan de telefoon komt maar dat kan worden opgelost met een wachtmuziekje.
  • Andere mogelijkheid is om van diensten gebruik te maken van een SIP provider die dergelijke services biedt. Vaak komen er dan natuurlijk wel meer of dubbele kosten per minuut bij kijken.
  • Mijn voorkeur: Een andere mogelijkheid is een CGI script op de website dat de gegevens van de aanvrager mailt naar één of meerder call agents. In de mail staat den het nummer reeds in URL formaat (b.v.088-ADFOCOM) dan hoeft de call agent alleen maar te klikken om de aanvrager te bellen.

LET OP!

  • In alle gevallen zou ik aanraden de aanvrager zijn eigen (directe!) nummer in te laten tikken. Dit omdat bij het intikken van bedrijfs telefoonnummers het systeem uiteraard bij de receptie uitkomt en men daar waarschijnlijk niet weet wie de aanvraag heeft gedaan.
  • Verder verdient het de aanbeveling om gebruik te maken van beveiliging voor de invoer met b.v. een CAPTCHA (Een CAPTCHA is een moeilijk leesbare tekst die alleen mensen kunnen overtypen). Hiermee voorkom je SPAM, of erger nog kwaadwillenden die 0900 nummers invoeren die hoge kosten met zich meebrengen.

Daarom zal mijn advies altijd zijn om gebruik te maken van menselijke interactie vanuit de eigen organisatie om het gesprek op te zetten met de aanvrager. Dat voorkomt in ieder geval mogelijke hack en/of andere problemen.

Kijk voor wat meer technische informatie over de oplossingsrichtingen hier eens: http://swyx-forum.net/community/Default.aspx?tabid=71&forumid=13&threadid=8102&scope=posts

Met dank aan Simon!

‘The last telephone system you’ll ever need?’ SUS!

‘The last telephone system you’ll ever need?’ Een uitspraak die Swyx al weer enige jaren geleden deed over haar product. Hoe kun je dat nu waarmaken?

Swyx is een volledig op software gebaseerd Younified Communications oplossing volledig gebaseerd op Windows: Windows Server, SQL Server, Windows desktop etc. Voordeel daarvan is dat de telefooncentrale gemakkelijk mee kan groeien aan veranderende behoeftes denk aan:

  • schaalbaarheid
  • verbeterde productiviteit
  • een netwerk voor alles
  • eenvoudige beheer ongeacht de grootte van een omgeving
  • onafhankelijke koppeling met service providers waardoor goedkoop bellen echt mogelijk wordt
  • gebaseerd op licentiestructuur waardoor pas bij groei ook de investering gedaan hoeft te worden en deze geen limitaties kent

Maar het meest opvallende is toch wel de Software Update Services (SUS). Hiermee heeft u het recht om altijd over de nieuwste software van Swyx te beschikken. Dus voor vooruitgang in technologie, veranderende wensen in de markt bent u gewaarborgd door gebruik te maken van SUS.

Het meest opvallende daarbij is misschien wel de prijs voor SUS. Waar bij andere oplossingen voor dergelijke contracten fors geld neergelegd moet worden is dat bij Swyx anders. Maar 3% a 4% van de initiele investering. Waardoor 25 tot 30 jaar SUS betaald kan worden alvorens de initiele investering weer volledig is betaald.

Waar vind je dat nog? Een investering in ICT die 25 tot 30 jaar meegaat, ook in functionaliteit?

Intratel Swyxware Queuecontroller

Enige tijd geleden gaf ik al aan dat er diverse Queue controllers beschikbaar zijn die aansluiten op SwyxWare. Een daarvan is de Intratel Swyxware Queuecontroller. Deze is onlangs in een nieuw jasje gestoken:

Intratel Swyxware Queuecontroller

Intratel Swyxware Queuecontroller

Mogelijkheden:
– Visualisatie van meerdere wachtrijen
– Configureerbare Naam/Nummerveld via Grafische Script Editor (GSE)
– Automatische distributie mogelijkheid per wachtrij
– Eenvoudige “Pull” naar eigen nummer middels dubbelklikken
– Gesprek uit de wachtrij doorverbinden naar willekeurig nummer

Verbeteringen ten opzichte van vorige versie:
– Maakt gebruik van SQL server
– Sneller en overzichtelijker
– Extra opties voor waarschuwingen met ballonhints in taakbalk
– Geen beperkingen meer op aantal wachtrijen en aantal wachtenden
– Support voor Windows 7 en W2008 Server

Download hier de 30 dagen gratis trial van de Intratel Swyxware Queue Controller

Optimaliseer uw communicatie & samenwerking met een muisklik: Swyx Collaboration Pack

Juni 2010 introduceerde Swyx haar Collaboration Pack in Swyxware. Doel de productiviteit van teams van samenwerkende mensen te verhogen door functionaliteit en krachtige nieuwe geavanceerde functionaliteit:

Swyx Netviewer Integratie: Door het integreren van “Netviewer Meet ‘, een samenwerking dienst aangeboden door de Netviewer AG in Karlsruhe, Duitsland, biedt SwyxIt! een dienst waarmee u maximaal met 100 interne en externe deelnemers Online Samenwerking sessies van interactieve webinars kunt houden.

  • SwyxIt! Meeting: Naast de Netviewer integratie biedt het Swyx Collaboration Pack een extra Peer-to-peer collaboration tool, waarmee de gebruiker zijn desktop of applicaties kan delen met een interne partner. De verkorte feature set en de Peer-to-peer benadering bieden een gratis en eenvoudig te gebruiken hulpmiddel om een instant samenwerking sessie met interne deelnemers starten tijdens een gesprek.
  • Collaboration plug-in interface: Dit biedt een interface, die de integratie van aanvullende hulpmiddelen voor samenwerking via plug-in technologie mogelijk maakt. Daarbij kunnen 3rd party leveranciers en system integrators de mogelijkheid krijgen om hun applicaties naadloos en doeltreffend te integreren in SwyxIt!. Documentatie van de interface is op verzoek beschikbaar via de Swyx Technology Partner-programma.
  • SwyxIt! Video: Een ander integraal onderdeel van de samenwerking Pack is SwyxIt! Video, een peer-to-peer-desktop video oplossing waarmee video-oproepen gemaakt kunnen worden tussen interne SwyxIt! gebruikers. Simpelweg door een standaard MS Windows compatible webcam op de pc aan te sluiten bent u in staat om met een interne partner contact op te nemen via een video-oproep.