6“Van slimme ICT wordt je organisatie efficiënter”

Marcel Haitsma weet niet anders: Installatiebedrijf Haitsma en Adfocom horen bij elkaar. De sterke zakelijke relatie is gebaseerd op goede dienstverlening en vertrouwen. “Als er een vraag over ICT op m’n bureau komt, is het een kwestie van een belletje naar Adfocom en het wordt geregeld.”

Toen vader Haitsma 47 jaar geleden het familiebedrijf begon, zag de installatiebranche er nog totaal anders uit. De olieketels van toen hebben inmiddels plaatsgemaakt voor geavanceerde CV-ketels. En het klantenbestand bestaat niet meer voor het grootste deel uit glastuinbouwbedrijven, maar uit particulieren. “We hebben een trouwe en stabiele klantenkring, waar we een breed pakket diensten aan leveren. Van complete badkamerverbouwingen en het aanleggen van electra tot het plaatsen van een radiator en het onderhoud van ketels. Het totale concept dus, voor zowel particulieren als de kleinzakelijke markt.”

Out-of-the-box denken
Eén van de grootste veranderingen in bijna 50 jaar is de automatisering. “Vanaf het begin daarvan was Adfocom onze adviseur en leverancier”, vertelt Marcel. “Dat is voor ons altijd belangrijk geweest. Adfocom helpt ons steeds weer out-of-the-box te denken bij het zoeken naar de beste oplossing.”

Slimme ICT
Juist omdat ICT een steeds grotere rol inneemt, is dat van groot belang, vindt Marcel. “Soms vragen de ontwikkelingen best even flexibiliteit. Neem de oude papieren werkbonnen. Die zijn verleden tijd. Het was een hele stap toen we overgingen op tablets met digitale werkopdrachten voor de monteurs. Maar het heeft onze organisatie stukken efficiënter gemaakt. Dat is echt hét voordeel van slimme ICT.”

Partner
De samenwerking met Adfocom is gebaseerd op goede dienstverlening én vertrouwen. “We hebben met vaste regelmaat iemand van Adfocom over de vloer. Hij kent ons bedrijf door en door. Een belletje naar hem of de helpdesk is genoeg als er iets op te lossen valt. Bovendien worden we proactief geadviseerd als er ontwikkelingen zijn waar wij ons voordeel mee kunnen doen. Adfocom is daardoor echt een partner, waarmee we samen ondernemen.”

Adfocom klantICT groeit met Medusa mee

Betrouwbaar en flexibel. Voor Van Houten van Medusa Kappersbenodigdheden is het glashelder waar ICT aan moet voldoen, om goed te kunnen ondernemen. “Op ICT moet je kunnen rekenen, zeker als je groeit.”

Vanuit de groothandel in Dordrecht vinden dagelijks honderden kappersbenodigdheden hun weg naar kapperszaken en winkels in de regio Rotterdam en West-Brabant. Van shampoo en styling gel tot kapperstoel en tondeuse. “Allemaal producten van professionele merken, dus hoge kwaliteit”, legt Van Houten uit.
Naast de groothandel heeft Medusa nog drie winkels voor particulieren in Breda, Rotterdam en Dordrecht. “Daar kan de consument dezelfde professionele producten verkrijgen mét het bijbehorende advies.”

Instabiel
Om alle interne processen goed te laten verlopen, is voor een bedrijf als Medusa de ICT van cruciaal belang, is de ervaring van Van Houten. “Een van mijn verantwoordelijkheden bij Medusa is zorgen voor goede ICT. Daarom ben ik, toen ik hier een jaar of twee geleden aan de slag ging, op zoek gegaan naar bedrijf dat daarvoor kon zorgen. Het systeem was erg verouderd en instabiel. Daar konden we niet goed mee werken.”

Meegroeien
Wat goede ICT is, kan Van Houten in twee woorden samenvatten. “Betrouwbaar en flexibel. Je moet er altijd op kunnen rekenen. Eenvoudig gezegd: de computer, de programma’s en de internetverbinding moeten het altijd doen. Daarnaast moet het systeem ook mee kunnen groeien met ons. Als wij morgen een nieuwe vestiging openen, moet de huidige ICT-infrastructuur dat aankunnen. En het bedrijf dat de ICT levert moet uiteindelijk over dezelfde kwaliteiten beschikken. Daarom zijn we kritisch op zoek gegaan naar een partner voor ICT.”

medusa foto

Samenspel
Na een grondige selectieronde bleef Adfocom. “Adfocom keek precies naar wat wij nodig hebben. Ze kwamen niet met uitvoerige, gestandaardiseerde pakketten die we compleet moeten afnemen, maar alleen met dat wat we écht nodig hebben, maar flexibel genoeg is om groei op te vangen.”
Van Houten besloot de hele ICT-infrastructuur aan te pakken. “We hebben Adfocom alle computers laten vervangen. Op één dag. Dat ging uitstekend, dankzij het goede samenspel met de mensen van Adfocom. De ene dag werkten onze mensen nog met het oude systeem, de volgende dag begonnen ze met de nieuwe computers. Er was hier iemand van Adfocom stand-by die dag, maar het verliep nagenoeg vlekkeloos.”

Geen zorgen
In de toekomst zullen diverse interne systemen nog meer gekoppeld worden, denkt Van Houten. “We zijn momenteel het kassasysteem van Medusa aan het moderniseren. Ik verwacht dat we de verschillende systemen de komende jaren meer zullen koppelen. Winkelvoorraad en logistiek bijvoorbeeld. Of het logistieke pakket en het financiële pakket. Hoe dat er precies uitgaat zien, weet ik nog niet. Het is in ieder geval belangrijk dat er betrouwbare en flexibele ICT achter zit. Daar maken we ons dankzij Adfocom geen zorgen meer over.”

stadsverwarmingSVP houdt haar klanten warm én tevreden

Zeggen dat een tevreden klant vóór alles gaat, is één ding. Maar Stadverwarming Purmerend (SVP) maakt het ook graag waar. Daarom betrok de warmteleverancier van de Noord-Hollandse stad Adfocom erbij. “De wachttijd aan de telefoon was een halve minuut. Daar zijn nog maar tien seconden van over. Onze klanten krijgen nu vrijwel direct een medewerker aan de lijn. Dankzij de Swyx telefooncentrale.”

De warmte die SVP levert, is afkomstig uit haar eigen moderne BioWarmteCentrale. Deze centrale wordt gestookt op houtsnippers die beschikbaar komen uit het terreinbeheer van Staatsbosbeheer. Met de centrale voorziet SVP haar klanten voor 80 procent van groene warmte, en is daarmee het meest duurzame warmtebedrijf van Nederland. “Zo’n 70 procent van de huishoudens in Purmerend houden wij warm”, glimlacht Kala Harpal. Als manager klantenservice is zij verantwoordelijk voor de tevredenheid van de ruim 25.000 klanten van SVP.

Wachttijd
Harpal is blij met de nieuwe Swyx telefooncentrale van Adfocom. “Als een van onze klanten belt, moet die binnen een paar seconden een medewerker aan de lijn krijgen. Dat lukte niet, met het oude systeem. Het duurde zeker een halve minuut en op de een of andere manier raakten we regelmatig klanten kwijt in het systeem of ze hingen gewoon op, omdat het te lang duurde. Dat is niet goed als je  als bedrijf de klant op nummer één hebt staan. We konden niet meer aan onze KPI’s voldoen. Dus gingen we op zoek naar een nieuw systeem en een nieuwe leverancier.”

SVPfoto

Specialist
In die zoektocht hadden Harpal en haar collega’s een paar duidelijke criteria voor ogen. “We willen graag zaken doen met een bedrijf uit het MKB. Daarnaast vinden we snelheid erg belangrijk. Als er een storing is, moeten we direct op hulp kunnen rekenen. En natuurlijk is het belangrijk dat we te maken hebben met een specialist, die verstand van zaken heeft.”
Adfocom past precies in het plaatje dat SVP voor ogen had. “We zijn bij een paar van Adfocom’s klanten geweest om te zien hoe een Swyx telefooncentrale in de praktijk werkt. Daar werden we enthousiast van.”

Maximaal tien seconden
De Swyx telefooncentrale van Adfocom draait inmiddels naar volle tevredenheid van Harpal. “Onze opdracht aan Adfocom was duidelijk. De wachttijd moest zo ver mogelijk omlaag. Dat is gelukt. We zijn van een halve minuut naar maximaal tien seconden gegaan. Onze medewerkers kunnen direct bijschakelen als de wachttijd oploopt. Op het wallboard zien ze wie van de collega’s is ingelogd, hoeveel gesprekken er in de wacht staan en wat de wachttijd is. Zo blijven we scherp.”

Tevreden klant
Elke maand draait Harpal de statistieken uit. “Dat gaat met dit systeem heel eenvoudig. Ideaal, want zo kan ik steeds bij sturen als dat nodig is.”
SVP houdt haar klanten niet alleen warm, maar ook tevreden. “Dat is ons doel. De Swyx telefooncentrale van Adfocom draagt daaraan bij. De tijd dat de klant ophing omdat de wachttijd te lang was, is voorbij.  Wie nu belt, krijgt ons vrijwel direct aan de lijn.”

top-onionsTriumfus Onion Products, kortweg TOP, is een familieonderneming die al decennialang actief is in de teelt en verwerking van uien. Met +/- 140 medewerkers verdeeld over 6 bedrijven zijn zij breed vertegenwoordigd in de uienmarkt. Ze exporteren hun producten naar alle delen van de wereld, verdeeld over circa 60 landen.

T.O.P. Onions wilden Dynamics NAV beter laten aansluiten bij de veranderende organisatie. Samen met Adfocom hebben we toen onze processen geanalyseerd en zijn we tot een vernieuwde en verbeterde oplossing gekomen op Dynamics NAV 2015. De houding van de consultants was pragmatisch en meedenkend. Vervolgens is Adfocom aan de slag gegaan en is de eerste fase van het project op tijd en binnen budget opgeleverd.

Top OnionsTop Onions

Social Call

Socialcall bestaat uit een groep van 60 enthousiaste telemarketeers, die zich inzetten voor organisaties die voor het verwezenlijken van hun doelstelling afhankelijk zijn van de bijdrage van donateurs en vrijwilligers. Toen wij laatst bij ze over de vloer waren kregen wij onderstaand compliment van Manager Operations Tim Bos:

“In 5 jaar tijd heb ik 3 IT leveranciers en 2 VoIP leveranciers meegemaakt. Adfocom doet allebei, in beiden takken steekt Adfocom met kop en schouders er boven uit.”

Social CallSocial Call

lansigtLansigt Accountant & Belastingadviseurs biedt sinds 1946 haar diensten aan, aan gedreven ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf. Naast betrouwbaarheid en accuratesse onderscheidt Lansigt zich in de markt door innovatie, snelheid, en vooruitstrevendheid toe te passen in de bedrijfsvoering. Lansigt heeft 90 enthousiaste medewerkers die werkzaam zijn op drie locaties in Noord- en Zuid-Holland.

Wij hebben grote problemen gehad vanwege uitbreidingen en vervanging van servers en systemen. Onze systeembeheerder kon het er allemaal niet bij hebben en dus hebben we een groot beroep op Adfocom gedaan. Dan is het mooi dat door de jarenlange samenwerking met Adfocom een vertrouwensrelatie is gegroeid met een aantal medewerkers van Adfocom. Je weet dat hun advies betrouwbaar is en niet word ingegeven door louter commerciële motieven. Ik zeg wel eens: “Daar steek ik mijn hand voor in het vuur”. Door die relatie zijn ook zij gemotiveerd om snel en adequaat op onze wensen te reageren. Wij durven Adfocom dan ook met een gerust hart bij onze cliënten aan te bevelen en dat doen we dan ook graag!

veenhuisVeenhuis Medical Audio B.V. heeft zich gespecialiseerd in de levering van hulpmiddelen voor doven en slechthorenden en meetapparatuur voor de diagnostiek van slechthorendheid. Daarnaast leveren zij specifieke apparatuur en software voor de aanpassing van hoortoestellen.

Vanaf ’88 zitten wij bij Adfocom. Eén van de sterke punten van Adfocom voor mij is dat toen in de gekte van eind jaren ’80 de bomen tot in de hemel gingen, Adfocom toch met de voeten op de grond is blijven staan. En niet wat je bij onze vorige leverancier zag, dat de directeur zich in een BMW met particuliere chauffeur van punt A naar B liet rijden. Een ander groot pluspunt naar mijn idee zijn de vele “oude rotten in het vak” zoals Henk, Rolf en Ricardo. Bij andere bedrijven, met name in de IT sector zie je niemand die langer dan twee jaar bij hetzelfde bedrijf werkt. Dat vind ik een sterk punt van Adfocom, dat ze kans zien om hun goede mensen vast te houden.

grondslagGrondslag houdt zich bezig met bodemonderzoek, partijkeuringen, voorbereiding/begeleiding van bodemsaneringsprojecten voor landbodem en waterbodem en wegenbouwonderzoek- en advies. Daarnaast is er veel expertise aanwezig op het gebied van veiligheid tijdens bodemsanering en het besluit bodemkwaliteit.

Grondslag is gevestigd in Kamerik, Heerhugowaard en Steenwijk. In 2011 is Grondslag  overgestapt naar een op maat gemaakte oplossing in een gevirtualiseerde omgeving.  De nieuwe inrichting is volledig redundant uitgevoerd met servers en “shared storage” verdeeld over twee locaties. Door een zorgvuldig ontwerp te kiezen is het mogelijk om efficiënt te werken. Het onderhoud wordt door Adfocom op periodieke basis uitgevoerd waarbij mee denken met de klant en innovatie een belangrijk onderdeel is. Door gebruik te maken van VoIP wordt maximale flexibiliteit en rendabiliteit behaald voor de gehele organisatie

GrondslagGrondslag

hogeschool-de-kempelHogeschool de Kempel is een zelfstandige monosectorale hogeschool die uitsluitend de opleiding tot leraar basisonderwijs aanbiedt in een voltijd en een deeltijd variant.

Met een studentenaantal van zo’n 850 is de Kempel een kleine hogeschool en een middelgrote pabo (pedagogische academie basisonderwijs). De Kempel behoort al jarenlang tot de beste lerarenopleidingen van Nederland en staat vanaf 1995 continu in de top 5 van de keuzegids hoger onderwijs. In de keuzegids 2012 staat De Kempel op een 3e plaats; “ In het zuiden van het land vind je één katholieke pabo. Deze is ook de beste uit de regio. Over de gehele linie ontvangt deze opleiding dubbele plusjes van haar studenten.”

Hogeschool de Kempel maakt sinds enkele jaren gebruik van Swyx. Adfocom heeft drie jaar geleden het beheer van deze VoIP centrale overgenomen. Al snel na de overname heeft De Kempel er in nauw overleg met Adfocom voor gekozen alles onder te brengen in een VoIP InControl contract. Vrij recent is Swyx door Adfocom gevirtualiseerd op het VMWare platform van Hogeschool de Kempel.

Hogeschool de KempelHogeschool de Kempel

xtanditXtandit BV (voorheen Forstech/Xerox West Nederland) is concessionaire van Xerox; zij voorziet bedrijven van Xerox apparatuur, onderhoudscontracten en biedt een breed spectrum aan technische software ten behoeve van digitale systemen en apparaturen. Het bedrijf verkoopt technische software uit eigen branche, waardoor Xtandit de behoefte heeft om deze beschikbare producten te benutten. Anderzijds wil de organisatie de administratieve processen van klantenbeheer, facturatie, contracten, etc. aansluiten op één overkoepelende database.

Voor Xtandit moet er een oplossing komen welke als paraplu kan fungeren om alle ingrediënten van de bedrijfsprocessen aan elkaar te koppelen. Dit platform moest mee kunnen groeien, ervoor zorgen dat er één database op één locatie voor iedereen beschikbaar is, de afdelingen/locaties kunnen laten samenwerken en eigen software bruikbaar kunnen maken.

Adfocom Software BV heeft de oplossing geboden in het kant-en-klare Microsoft Dynamics NAV (voorheen genaamd Navision) met enkele extra toepassingen om in specifieke eisen van Xtandit te voorzien. Naar eigen behoeften is Microsoft Dynamics NAV bij Xtandit geïmplementeerd. Daarnaast zijn enkele modules door Adfocom ontwikkeld om de door Xtandit gebruikte technische software toepassingen correct te integreren in het systeem.

XtanditXtandit

vocVOC is het nationale opleidingsinstituut voor de carrosseriebranche, als zodanig erkend door onderwijs en bedrijfsleven. Al ruim 60 jaar verzorgt VOC hoogwaardige technische opleidingen en trainingen op het gebied van schadeherstel, carrosseriebouw en caravanherstel. VOC wordt bestuurd door vertegenwoordigers van werkgevers- en werknemersorganisaties.

Als opleidingsinstituut heeft VOC diverse locaties door het land waar opleidingen worden verzorgd. Naast opleidingen worden ook examens afgenomen. Een WAN tussen de locaties zorgt er voor dat vanaf iedere locatie de servers ontsloten worden. Uiteraard geldt dat een opleidingsinstituut speciale eisen stelt aan een SLA. Binnen het Totally Incontrol pakket zijn daartoe ook afspraken op maat gemaakt om maximaal aan te sluiten bij deze behoeften. Door een combinatie van detachering en Totally Incontrol vergewist VOC zich van fulltime service ondersteuning. Deze bestaat uit remote beheer, helpdesk ondersteuning en beheerders op locatie, zodat er ook nog steeds ruimte is om samen met de gebruikers ter plekke oplossingen te zoeken en uitdagingen op te pakken.

VOCVOC

Ogreen_connectpererend in een wereldwijd netwerk van leveranciers biedt Green Connect, lid van de DFG familie van bedrijven, klant specifieke oplossingen en voorziet het in de behoefte aan decoratief snijgroen. Het is een jonge en dynamische organisatie met een gevoel voor de markt en voldoende flexibiliteit om te profiteren van alle nieuwe trends en veranderingen. Green Connect is altijd op zoek naar de beste kwaliteit en logistieke oplossing om zowel de klant als teler te dienen. Het hoofdkantoor en logistieke centrum is gelegen net buiten de Floraholland Aalsmeer veiling.

Green Connect is van een DFG-brede gedeelde omgeving overgestapt naar een op maat gemaakte oplossing in een gevirtualiseerde omgeving. De nieuwe inrichting is volledig redundant uitgevoerd, met servers, storage en backup verdeeld over meerdere centrale ruimtes.

Green ConnectGreen Connect

VIOSVIOS werd opgericht in 1914, Van den Hondel in 1929. In 2010 besloten beide bedrijven te fuseren. Op weg naar het 100-jarig bestaan is VIOS Van den Hondel uitgegroeid tot marktleider in de Nederlandse trappenmarkt.

Bij Vios maakt men sinds begin 2011 gebruik van een nieuwe gevirtualiseerde omgeving vanaf “shared storage” op het gebied van servers en desktops. De inrichting is redundant uitgevoerd zodat de processen gewaarborgd zijn. Backup systemen zijn verdeeld over twee ruimtes. Er wordt maximaal geautomatiseerd zodat ERP systemen ook daadwerkelijk het productie proces tot en met de computergestuurde houtmachines beïnvloeden. Door innovatie en efficiëntie is het mogelijk gemaakt dat Adfocom de automatisering met een minimale bezetting kan bedienen. Op periodieke basis is Adfocom aanwezig om te ondersteunen, te beheren en samen met de klant vooruit te denken.

Vios TrappenVios Trappen

WBEWestland Bloemen Export is al ruim 30 jaar een specialist in het verhandelen van decoratiegroen. Het bedrijf is opgericht in 1977 en is in de loop der jaren uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 60 medewerkers. WBE importeert decoratiegroen vanuit de gehele wereld, levert een uitgebreid assortiment aan gevestigde kopers op bloemenveilingen en exporteert zelfstandig binnen en buiten Europa.

Vanaf de oprichting werkt WBE aan kwaliteitsproducten en diensten. Afhankelijk van de individuele klantwens kan decoratiegroen in diverse samenstellingen en verpakkingen worden aangeboden. WBE heeft vestigingen op de volgende locaties: Flora Holland Naaldwijk, Aalsmeer, Rijnsburg en Herongen.

Westland Bloemen Export maakt gebruik van een on premise Swyx Voice over IP telefooncentrale welke ingezet kan worden voor meerdere locaties met meerdere externe nummers/identiteiten. Zowel op kantoor als mobiel via smartphones zijn clients gekoppeld en onderdeel van de telefooncentrale.

WBEWestland Bloemen Export

k-lineK-Line (Europe) Ltd. is de Europese dochteronderneming van het mondiale Japanse scheepvaart- en logistiek bedrijf Kawasaki Kisen Kaisha Ltd., bekend als K-Line. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. K-Line (Europe) Ltd. is verantwoordelijk voor alle zakelijke activiteiten in Europa, het Middellandse zeegebied en Noord-Afrika. Met een netwerk van eigen kantoren en gevestigde agenten in de hele regio, is K-Line (Europe) Ltd. een veilige, kosteneffectieve en milieuvriendelijke rederij voor alle soorten lading.

K-Line werkt al enkele jaren naar volle tevredenheid met Swyx. De koppeling met Outlook biedt veel voordelen ten opzichte van de oude communicatie oplossing. Momenteel implementeert K-Line SIP (VoIP over het publieke internet) om nog kostenbewuster te kunnen werken. Swyx biedt alle mogelijkheden om diverse infrastructuren te koppelen.

K LineK Line

klutheKluthe is de grootste onafhankelijke onderneming in Europa voor producten en procedés voor oppervlaktebehandeling, waaronder metaal voorbehandeling en bewerking. Kluthe is actief in heel Europa en in de meest uiteenlopende bedrijfstakken, zoals de automobiel-, metaal- en lakverwerkende industrie en de grafische sector, haar producten en procédés zijn tot in detail op elkaar afgestemd in het Kluthe Systeem.

Met het Kluthe Systeem beschikt Kluthe over een gesloten kringloop waarbij alle stappen op elkaar zijn afgestemd. Altijd wordt er rekening gehouden met ontwikkelingen en innovaties van de voorlopende en opvolgende productieprocessen. Hierdoor wordt een consequente procesoptimalisatie gegarandeerd en wordt een efficiëntere doorloop gerealiseerd dan bij een afzonderlijke benadering. Met het 5C-Concept (Cut it, Clean it, Coat it, Conserve it, Clear it) worden haar competenties voor de industrie zichtbaar.

Al jaar en dag wordt de complete ICT omgeving van Kluthe Benelux B.V. door Adfocom beheerd. Inmiddels worden er meerdere Europese vestigingen bediend vanuit het netwerk in Nederland. De omgeving voorziet in de kantoor automatisering behoeftes van Kluthe Benelux B.V., maar ook de productie, planning en uitvoering maakt veelvuldig gebruik van het netwerk. De omgeving is volledig virtueel ingericht en voorzien van een Storage Area Network zodat failover mogelijkheden van de ene hardware naar de andere voorzien zijn. Sinds kort is ook de volgende stap in automatisering gemaakt: Unified Communications met Swyx, welke uiteraard ook op dezelfde failover omgeving actief is.

Kluthe BeneluxKluthe Benelux

focwaFOCWA werd opgericht in 1936 als Federatie van Organisaties in de Carrosserie- en Wagenbouw en Aanverwante bedrijven. Anno nu is het een actieve Nederlandse brancheorganisatie met ruim 2.200 aangesloten bedrijven.

Alle activiteiten van FOCWA zijn erop gericht om leden te helpen en te stimuleren het uiterste uit hun ondernemerschap te halen. Dat gebeurt via belangenbehartiging en ondersteuning op velerlei terreinen. Zoals bij sociaal-economische aangelegenheden, maar ook op gebied van techniek en innovatie, scholing en opleiding, kwaliteits- milieu- en arbozorg, individuele bedrijfsadvisering en -begeleiding, communicatie en public relations. FOCWA fungeert als een platform en kenniscentrum waar leden voor elke vraag terecht kunnen. Voor bedrijven, die als FOCWA bedrijf willen (blijven) opereren, voert FOCWA een helder selectiebeleid met jaarlijkse controles.

FOCWA heeft zelf ICT management in huis. Adfocom wordt op regelmatige basis gevraagd om aanvullend hierop het netwerk te beheren voor de diverse interne organisaties. Verschillende disciplines stellen verschillende eisen aan een netwerkomgeving. Een breed scala aan servers en services welke allemaal centraal beheerd worden is dan een logisch gevolg en tegelijkertijd een leuke uitdaging om mee bezig te mogen zijn.

FocwaFocwa

FusionFusion Electronics BV, gevestigd in Houten, is onderdeel van de wereldwijd opererende Fullwood Packo Group. Binnen de FP Group is Fusion Electronics het kenniscentrum op het gebied van automatisering voor vee toepassingen.

De activiteiten van Fusion Electronics BV omvatten de ontwikkeling, productie, marketing en distributie van geautomatiseerde oplossingen gericht op het rendabel maken van de veehouderij. Via het distributienetwerk opereert men in meer dan 50 landen. De sleutel tot het succes is de integratie van een breed scala van sensortechnologieën zoals identificatie van dieren en melk component analyses. Dit alles gericht op de ondersteuning van de moderne veehouder in de huidige snel bewegende en uitdagende zakelijke omgeving.

Fusion is zelf niet onbekend met techniek en automatisering. Toen jaren geleden Adfocom gevraagd werd om het beheer van de interne ICT van Fusion Electronics op zich te nemen leek de lat hoog te liggen. Maar naar nu blijkt voor Adfocom niet te hoog. Aanvullend op de eigen aanwezige ICT kennis binnen Fusion voert Adfocom beheer over het serverpark en de VoIP centrale. Deze worden 7/24 uur gemonitord door Adfocom. Naast beheer wordt er ook meegedacht in nieuwe mogelijkheden voor de toekomst of zoals recentelijk hulp geboden in planning en uitvoering van de verhuizing.

Fusion ElectronicsFusion Electronics

pgm-bakkerBouw- en Aannemingsbedrijf P.G.M. Bakker is in 1983 begonnen als aannemer in verbouwingen. In de loop der jaren is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevend bedrijf voor nieuwbouw, onderhoud, projectontwikkeling, luxe bungalowbouw, woning- bouw en specialist in bedrijfspanden. Bouw- en Aannemingsbedrijf P.G.M. Bakker is door de ruime ervaring in staat om kleine en grote projecten te aanvaarden en tot een goed einde te brengen.

Adfocom heeft voor P.G.M. Bakker de implementatie van de IT omgeving uitgevoerd waarbij flexibiliteit van groot belang is. Door een zorgvuldig ontwerp te kiezen is het mogelijk om zeer efficiënt te werken. Het onderhoud wordt door Adfocom op periodieke basis uitgevoerd waarbij innovatief meedenken met de klant een belangrijk onderdeel is.

PGM BakkerPGM Bakker

kruse&lampoKruse & Lampo is een landelijk opererende organisatie met brede en jarenlange ervaring op het gebied van vastgoedbeheer/-management. De activiteiten worden verricht vanuit vestigingen te Rijswijk, Maastricht en Zwolle. Kruse & Lampo wordt door diverse pensioenfondsen en institutionele en particuliere beleggers ingeschakeld om het dagelijks beheer van woningen, kantoren, winkels en bedrijfsruimten te managen. Men heeft daarbij een nadrukkelijke intermediaire functie tussen eigenaar(s) en huurder(s).

Kruse & Lampo blijkt door de jaren heen een dynamische organisatie. Fysieke locaties, gekoppelde netwerken en verschillende applicaties vragen elke keer weer om flexibiliteit. Daarnaast blijft stabiliteit uiteraard een belangrijke factor voor ICT omdat zoals bij veel andere bedrijven ICT en communicatie onmisbare elementen zijn voor de bedrijfsvoering. Al jaren wordt de uitdaging opgepakt met een wederzijdse glimlach van vertrouwen bij zowel Kruse & Lampo als bij Adfocom. We weten de klus goed uit te voeren en elkaar scherp te houden.

Kruse & LampoKruse & Lampo

veenmanVeenman is leverancier en adviseur op het gebied van Managed Print Services en kantoorautomatisering. De aanpak is gebaseerd op gedegen kennis van de markt, degelijke analyses en een merk onafhankelijk advies. Door een klantgerichte aanpak is Veenman in staat om de implementaties effectief te realiseren. Zo heeft Veenman bij diverse toonaangevende organisaties aanzienlijke verbeteringen in bedrijfsprocessen weten te realiseren en de kwaliteit van organisaties in vele branches geoptimaliseerd.

Voor Veenman heeft Adfocom de diverse locaties van Swyx VoIP voorzien. De VoIP centrale is zowel intern als extern redundant uitgevoerd, verdeeld over meerdere locaties zodat er maximale up time garantie is. Zelfs als één van de locaties volledige uitval heeft zal de telefonie voor de overige locaties door kunnen blijven werken. Voortvloeiend uit de kennis en integratie opgedaan met de Voice over IP implementatie is Adfocom ook op andere vlakken betrokken bij IT vraagstukken op het gebied van soft- en hardware. Zoals consultancy op het gebied van firewalls, aanvullende ondersteuning aan het eigen ICT beheerteam van Veenman bij systeembeheer of ontwikkeling van software.

VeenmanVeenman

UAFDe Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF is een landelijke fondsenwervende organisatie die zich ten doel stelt hoger opgeleide vluchtelingen te ondersteunen bij het verwerven van een passende maatschappelijke positie door hen te steunen bij het realiseren van hun studieplannen en bij het verwerven van een plaats op de arbeidsmarkt die aansluit bij hun opleiding en capaciteiten. Het UAF treedt daarbij tevens op als belangenbehartiger voor deze vluchtelingen.

Het UAF maakt gebruik van een gevirtualiseerde omgeving vanaf “shared storage” die ruim 80 werkplekken bedient die verdeeld zijn over drie locaties. Tevens worden de telefonie kosten maximaal gereduceerd doordat er gebruik gemaakt wordt van VoIP op basis van glasvezel verbindingen. Door innovatie en efficiëntie is het mogelijk dat Adfocom de automatiseringsafdeling permanent bezet met een minimale bezetting. De optimale IT omgeving zorgt voor flexibiliteit wat onder meer tot zijn recht komt bij de regelmatig voorkomende verhuizingen.

UAFUAF

NPBNationaal Publiciteitsbureau NPB is de grootste en meest ervaren exploitant van lichtmastreclame in Nederland. Met meer dan 4.500 klanten, waarvan 75 nationaal en internationaal opererende bedrijven, vullen ze gezamenlijk meer dan 25.000 reclamevlakken in Nederland. NPB opereert landelijk en acteert regionaal, door een uitgebreide verkoop buitendienst met kennis van zowel de nationale als de lokale markt.

De relatie tussen NPB en Adfocom Automatisering is ontstaan uit de reeds bestaande relatie met onze zuster organisatie Adfocom Software die voor NPB Microsoft Dynamics NAV onderhoudt. De voormalige opzet bestaande uit enkele losstaande servers t.b.v. database, file- en e-mail services is door ons omgezet naar een rack oplossing met servers.

Eind 2011 is er een kantoor locatie op afstand bijgekomen. De services van deze locatie zijn volledig geïntegreerd binnen het bestaande serverpark in Haarlem. Tussen de locaties ligt een WAN gecreëerd met Cisco site-to-site VPN tunnel over internet. Diensten voor deze locatie en voor thuisgebruikers worden ontsloten door middel van Citrix. De aard van het bedrijf maakt dat er ook regelmatig buiten kantoortijden op het systeem gewerkt wordt. NPB heeft een 24/7 storingsdienst overeenkomst afgesloten zodat ook buiten kantoortijden in voorkomende gevallen een beroep kan worden gedaan op adequate support.

polygonPolygon is een service verlenend bedrijf dat zich richt op herstel na brand- en waterschade, tijdelijke vocht- en klimaatbeheersing en lekdetectie. Met ruim 2800 werknemers in meer dan 15 landen is Polygon Europees marktleider in herstel van brand- en waterschade. Het hoofdkantoor van de Polygon Group is gevestigd in Stockholm, Zweden. De klanten van Polygon vindt u voornamelijk in de segmenten Verzekeringen, Vastgoedbeheer, Overheid en Industrie.

Voor het hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn en alle 13 andere vestigingen in Nederland verzorgt Adfocom de automatisering. Door het zorgvuldig en strategisch ontwerpen en realiseren van de automatiseringsomgeving, staat de IT al jarenlang op een hoog niveau. Sinds in 2009 de overgang naar een gevisualiseerde omgeving is gerealiseerd in combinatie met een private Cloud en VoIP wordt er maximale flexibiliteit en rendabiliteit behaald voor de gehele organisatie.

PolygonPolygon

gbi-van-beijerenDe speerpunten van GBI Van Beijeren waren duurzaam ondernemen, een nieuw en transparant automatiseringssysteem, een nieuwe website en persoonlijk gemak voor de klant. Het vertrouwde servicegericht (mee)denken, een afgewogen assortiment voor bouw en industrie, de bovengemiddelde voorraad op de vestigingslocatie en de gratis bezorgdienst wordt in het nieuwe samenwerkingsverband gecontinueerd en verder uitgebouwd.

In 2012 heeft GBI Van Beijeren in de nieuwe samenstelling Adfocom gevraagd een platform te creëren waarmee haar nieuwe ERP systeem kan worden geboden. De eisen gesteld aan dit platform en de uptime daarvan konden vanuit ons datacenter worden gerealiseerd. In het datacenter wordt gebruik gemaakt van een gevirtualiseerde omgeving met meerdere hosts en centrale opslag. Alle locaties worden vanuit het datacenter verbonden via een Wide Area Network waarover met Virtuele Lan’s en een centraal managed WIFI netwerk verbinding wordt gelegd. Binnenkort zal vanuit het datacenter ook Swyx Unified Communication services over dit netwerk worden aangeboden.

GBI Van BeijerenGBI Van Bijeren