XenApp 6 Service account wachtwoord wijzigen IMA SQL d.m.v. DSMAINT

Net het aanpassen van het Adminstrator password, of het password van het service account waaronder de XenApp services draaien, komt de IMA database niet meer op. Hieronder e.e.a. uitgewerkt over hoe je dit kan oplossen.

Na de installatie van Xenapp 6 krijg je de volgende meldingen als je het wachtwoord wijzigt van het domein administrator account.

Citrix Discovery:

 

An unexpected error occurred. Check that the server name is correct, that the server is on, that Citrix XenApp is installed on this server, and that the Citrix MFCOM Service is running.

Windows Event Viewer errors:

system
event id: 3898
source: imaService
Citrix XenApp failed to connect to the Data Store. ODBC error while connecting to the database: 37000 -> Cannot open database “MF20” requested by the login. The login failed.

application
event id: 18456
source: MSSQL$CITRIX_METAFRAME
Login failed for user ‘NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE’. Reason: Failed to open the explicitly specified database. CLIENT: 172.17.8.10

Dit kun je oplossen door de dsmaint tool van Citrix te draaien:

CMD
C:\Program Files (x86)\Citrix>cd “Independent Management Architecture”
C:\Program Files (x86)\Citrix\Independent Management Architecture>dsmaint config /user:”gebruikersnaam” /pwd:”nieuwe wachtwoord” /dsn:”C:\Program Files (x86)\Citrix\Independent Management Architecture\mf20.dsn”

Attempting to connect to the data store with new configuration settings.
Successfully connected to the data store.
Configuration successfully changed.
Please restart the IMA Service for changes to take effect.

Stop IMA Services handmatig

CMD
C:\Program Files (x86)\Citrix\Independent Management Architecture>dsmaint recreatelhc
Recreating LHC database finished successfully.

Start IMA Services

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *