31 jaar Adfocom.
Dit jaar is het al weer het 32e jaar Adfocom. Eigenlijk bestaan we nog iets langer maar per 1 februari 1985 moest ik er als eerste van leven. Uiteraard is er in de IT heel veel veranderd in die tijd, dat houdt het juist zo leuk. En dat maakt je als je in het vakgebied al lang meegaat, als persoon of bedrijf, relatief wijs. Je laat je minder leiden door de waan van de dag en spiegelt af en toe met de waan van het verleden. Er zijn geregeld fantastische doorbraken maar ook heel veel oude wijn in nieuwe zakken. Vaak hergebruik van oude technieken in de huidige context van onvoorstelbaar krachtige systemen en Internet overal. Dus in zekere zin toch weer nieuw.
Langjarige ervaring sterkt een IT bedrijf ook in het werk, als iets in 1990 al kon dan kan het nu zeker. Vaak beter zelfs en als het goed is met minder moeite. – Dat het laatste geregeld niet waar is, is een ander verhaal. – Kortom al weer 32 jaar in een geweldig en leuk vakgebied waarbinnen we nog jaren voort kunnen met telkens weer nieuwe toepassingen.
Adfocom is niet alleen iets met IT, het is een bedrijf, een leverancier, een dienstverlener. En daarin is onze filosofie ook al weer heel lang niet geheel mainstream. Het gaat ons erom dat ons vak leuk is en dat we dat met plezier willen beoefenen en toepassen. Als binnen een paar jaar na de start van Adfocom kwam ik tot een paar eenvoudige uitgangspunten.
- Ons speelveld is IT, dat is interessant en leuk. Verder dienen ook de werkomstandigheden en werksfeer hieraan bij te dragen. Prettig werken wordt niet alleen door het vakgebied bepaald. Hierop kan je doorborduren, wat doen we wel en niet, wat bieden we de medewerkers om te kunnen groeien en het naar de zin te hebben, hoe hoog mag de werkdruk zijn, enzovoorts.
- Wij werken voor onze klanten, met dezelfde insteek. De klant moet van onze producten en diensten beter en blij worden. Dat klinkt simpel maar past geheel in het 1e punt, als je je werk met plezier en kwaliteit doet kan het niet anders dan dat je tevreden klanten wilt. Het klinkt simpel en ideologisch maar het werkt wel en is uiteindelijk heel praktisch.
- Als we bovenstaand op een goede manier voor elkaar hebben moet het economisch ook wel goed komen.
Deze simpele gedachtegang werkt dus al jaren uitstekend en wordt bewezen door een opmerkelijk bijverschijnsel. Zowel het verloop in klanten als in dat van personeel is ongekend laag. Dit geheel in tegenstelling tot het imago van de IT. Een beter bewijs is er niet.
Samenvattend, voor ons is het 32e jaar in een fantastisch vakgebied begonnen, met fijne klanten en collega’s, we hebben er zin in.
Rolf Handofsky
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!