JURA Nederland regelt de logistiek via Adfocom met Microsoft Dynamics
“We konden naadloos overstappen naar een nieuwe vervoerder”

Hoge kwaliteit en verfijnde techniek – de koffiemachines van JURA zijn onovertroffen. Net als de smaak van de koffie die ze produceren. Jura Nederland B.V., gevestigd in Zoetermeer, verzorgt de levering en service van de befaamde koffieautomaten op Hollandse bodem. Met op de achtergrond een rol voor Adfocom.
“Al sinds 1931 ontwikkelt JURA innovatieve, hoogkwalitatieve huishoudelijke apparaten”, vertelt facilitair coördinator Govert Verberg. Hij is verantwoordelijk voor alle facilitaire processen die de verkoop en service van koffiemachines in Nederland mogelijk maken. “JURA richt zich tegenwoordig alleen nog op koffiemachines en heeft een breed assortiment voor de huishoudelijke en zakelijke markt ontwikkeld. Je mag ons gerust als de expert op dit gebied beschouwen.”

Behalve met machines van uitmuntende kwaliteit en met vernieuwend design onderscheidt JURA zich ook door de hoogstaande service voor haar klanten. “De service is onze aorta”, vergelijkt Verberg. “Daar klopt het hart van ons bedrijf in. Vandaar dat we veel aandacht aan telefonie hebben gegeven, samen met Adfocom.”

Verbeterde service
Eén van de concrete stappen die Verberg samen met Adfocom heeft gezet, is de wachtrijvisualisatie. “We vonden de wachttijd voor onze klanten te lang, als ze belden met servicevragen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat mensen bij de voicemail terechtkomen. Hoewel ik zelf ook al een en ander had ingericht qua telefonie, heb ik hier Adfocom als expert bijgevraagd. Adfocom heeft met behulp van Swyx gezorgd voor realtime wachtrij-informatie. Alle supportmedewerkers konden voortaan zien wat de gemiddelde wachttijd is en of er nog wachtende klanten zijn. Dat had direct effect op de wachttijd, die flink omlaag ging. Zo blijven we de service voor onze klanten verbeteren met behulp van slimme IT.”

Logistiek
Ook een andere slagader van het bedrijf, het logistieke proces, liet JURA door Adfocom inrichten met Microsoft Dynamics. “Onze logistiek is complex”, legt Verberg uit. “Er gaan per jaar zo’n dertigduizend colli de deur uit, met machines die hier intern onderhoud gehad hebben of verkocht zijn. Elke machine heeft zijn eigen unieke nummer en historie, die via Dynamics inzichtelijk zijn en intern gekoppeld worden aan de hoofdvestiging in Zwitserland. De colli zijn extern weer gekoppeld aan de vervoerder. Je kunt je voorstellen hoe cruciaal Dynamics dus voor ons is.”

Kracht
Adfocom beheert voor JURA de Dynamics-omgeving en zorgt voor de implementatie van nieuwe gebruikers en het up-to-date houden van het systeem.
Verberg vindt de kennis, het inlevingsvermogen en de oplossingsgerichtheid daarbij de opvallende kwaliteiten van Adfocom. “Vorig jaar moesten we hals over kop naar een nieuwe vervoerder op zoek, die met zijn systeem aan het onze gekoppeld moest worden. Twee dagen eerder dan afgesproken maakten we een naadloze overstap van de ene naar de andere vervoerder. Dat vind ik typerend voor Adfocom. Doordat ze veel weten, goed naar ons als klant luisteren en in oplossingen denken, wordt het voor ons geregeld en kunnen wij blijven doen wat we graag willen: zorgen dat mensen de lekkerste koffie kunnen drinken uit een echte JURA.”

JURA Nederland BV