swyxoholic header

Een krachtig team Swyx en Microsoft Teams

TWEE OPLOSSINGEN – VERSCHILLENDE PRIORITEITEN

Als onderdeel van Microsoft 365 wordt Microsoft Teams steeds vaker gebruikt in bedrijven voor messaging en andere teamfuncties. Er is enige functionele overlap met de Swyx-oplossing, niet alleen in de samenwerkingsfuncties maar ook in de opgenomen telefoniefuncties.

Met zijn uitgebreide PBX-functionaliteit ligt de focus van Swyx duidelijk op communicatie. Sterke oproeprouteringsmogelijkheden, flexibele terminalondersteuning, maar ook uitgebreide aansluitmogelijkheden op het openbare telefoonnet zorgen voor een optimale bereikbaarheid in het bedrijf en maken een perfecte klantenservice mogelijk.

MICROSOFT TEAMS ALS TELEFOONSYSTEEM GEBRUIKEN?

De Teams-oplossing ondersteunt ook telefoniefuncties, dus de vraag is of het scala aan functies voldoende is om alle bedrijfskritische communicatietoepassingen met met name Microsoft Teams aan te kunnen.

Bij nadere beschouwing blijkt echter al snel dat telefoniefuncties niet bijzonder sterk zijn in Teams. Enerzijds betreft dit de infrastructuur, met name de integratie van analoge apparaten zoals fax, deuropeners, intercoms of mobiele DECT-apparaten. De integratie van deze apparaten met Teams kan alleen worden gerealiseerd met hoge integratie- en adviesinspanningen. Daarentegen wijkt de werking van de telefoniefuncties in Teams sterk af van het gebruikelijke telefoniegedrag. Dit kan resulteren in extra trainingsinspanningen voor gebruikers.

UITBREIDINGEN

SWYX VERSIE 13.10

1. Melding gemiste oproep

2. Lijn/extensie selectie

3. Selectie audioapparaat

4. Volumeregeling

5. Toetsnavigatie

6. Oproepjournaal: naamresolutie


TEAMS & SWYX: IMPLEMENTATIESCENARIO’S

Lees meer

Swyxoholic

Mooi voorbeeld van een integratie van Swyx met Dynamics NAV ERP systeem

Javado is een bedrijf dat vooral planten naar het buitenland exporteert. Klanten bestellen verschillende planten die over een aantal klantkarren worden verdeeld en per vrachtwagen naar hun bestemming worden vervoerd. Om een kar te kunnen vol zetten met de bestelde planten is het voor de inkopers van Javado belangrijk om te weten wie hoeveel heeft ingekocht, of het al binnen is of dat het niet op tijd komt. Daarvoor is er met PowerBi een dashboard gebouwd waarin deze informatie wordt getoond. De data is afkomstig uit hun ERP systeem Dynamics NAV/ Greenline en gecombineerd met gegevens uit het telefoniesystem Swyx. . Met onderstaande overzicht weet Javado direct waar zich eventuele knelpunten mogelijk voordoen en wie er wel of niet aanwezig is.

Samen nog beter: Swyx versie 13 met nieuwe connector voor Microsoft Teams is nu beschikbaar

Met de Swyx Connector voor Microsoft Teams kunnen de belangrijkste telefoniefuncties van Swyx direct in de Teams-gebruikersinterface worden geïntegreerd.

Swyx heeft de integratiemogelijkheden van zijn eigen communicatieoplossing met Microsoft Teams verder verbeterd: met de nieuwe Connector voor Microsoft Teams kunnen gebruikers die beide oplossingen gebruiken de beproefde telefoniefuncties van Swyx nu rechtstreeks van de Microsoft Teams applicatie gebruiken. Dit betekent dat gebruikers snel toegang hebben tot de belangrijkste functies, zoals het centrale telefoonboek, oproeplijsten en contactfavorieten, en gekoppelde apparatuur direct in de Teams-client kunnen bedienen. Bovendien is op de achtergrond een compacte Swyx Client beschikbaar voor de configuratie en bediening van verdere comfortfuncties, zoals individuele doorschakelregels met behulp van Extended Call Routing (ECR). Dit verhoogt de gebruiksvriendelijkheid en stelt gebruikers nu in staat om het beste van beide productwerelden nog gemakkelijker te combineren.

Optimale interoperabiliteit tussen Microsoft Teams en Swyx wordt ook verzekerd door de beschikbare aanwezigheidssynchronisatie tussen de twee oplossingen. Als een gebruiker bijvoorbeeld in een Teams-vergadering zit, neemt de Swyx Client de status “Bezet” of “Niet storen” over, zodat inkomende oproepen automatisch kunnen worden doorgeschakeld.

Profiteer van uitgebreide telefoniefuncties met Swyx

“Met de Swyx Connector voor Microsoft Teams bieden wij een oplossing niet alleen aan klantgroepen die op zoek zijn naar een totaaloplossing op het gebied van unified communications en collaboration, maar ook aan bedrijven die vertrouwen op Microsoft Teams als een interne samenwerkingstool voor messaging en bestandsuitwisseling, maar die hun externe communicatie tegelijkertijd efficiënt en servicegericht maken met de Swyx-telefoniefuncties”, zegt Marco Crueger, VP Sales bij Swyx. De telefonievoordelen die Swyx biedt, zijn onder meer integratiemogelijkheden met CRM- of ERP-databases, efficiënt wachtrijbeheer en flexibele ondersteuning voor het volledige scala aan eindpunten. Bovendien zijn klanten die op Swyx en Microsoft Teams vertrouwen vrij om hun telefoonnummers en hun favoriete SIP-trunkprovider te kiezen. Er is geen extra hardware nodig. “Onze oplossingen kunnen precies worden afgestemd op de behoeften van een bedrijf: ze zijn beschikbaar vanuit Swyx’ eigen cloud of vanuit partnerclouds, en voor installaties op locatie bieden we naast het aankoopmodel ook de mogelijkheid om functies op maandelijkse basis te huren als onderdeel van Swyx Flex en draaiend op een dedicated server. Resellers kunnen hun klanten dus maximale flexibiliteit bieden, ook in financieel opzicht”, legt Marco Crueger uit.

Naast de naadloze integratie die Swyx biedt met versie 13, kunnen klanten de twee oplossingen blijven verbinden met behulp van een door Microsoft gecertificeerde Session Border Controller om de voordelen van Swyx en Microsoft Teams te combineren. Deze optie is met name interessant voor grotere organisaties die al een Microsoft Enterprise-licentie hebben.

Bovendien biedt de nieuwste versie 13 van de Swyx-communicatieoplossing verdere verbeteringen en nieuwe functies, ook voor gebruikers van de DECT800-oplossing. Hiervoor zijn er nu nieuwe opties op het gebied van oproepjournaalsynchronisatie, zoeken in het wereldwijde telefoonboek en one-touch-provisioning.

zie voor meer informatie: Swyx and Microsoft Teams – Swyx

Swyxoholic

Hoe kan ik productief blijven vanuit mijn thuiswerkplek met Swyx?

Graag willen we u de mogelijkheden tonen hoe u productief kunt blijven vanuit een thuiswerkplek met Swyx:

  1. De SwyxIt! Windows-client met de SwyxRemoteConnector
    SwyxRemoteConnector is een SwyxWare-service die de verbinding van SwyxWare-clients met SwyxServer vanaf het internet mogelijk maakt en beheert. Er wordt een directe TLS-gecodeerde verbinding tot stand gebracht tussen server en client. Een gebruiker met geïnstalleerde en geconfigureerde SwyxIt! client kan zich aanmelden bij de SwyxServer via elke internetverbinding vanuit de thuiswerkplek of onderweg, en kan bijna alle SwyxWare-telefonie functionaliteit gebruiken. VisualGroups, SwyxIt! meeting (oud), de SwyxIt! videofunctie en SwyxIt! op een terminalserver zijn niet beschikbaar in de huidige versie via de SwyxRemoteConnector.
    https://help.swyx.com/cpe/latest.version/Administration/Swyx/en-US/index.html#page/help/chap_examples.27.02.html
  2. Gebruik van de SwyxIt! Windows-client via VPN-verbindingen
    Via het verbinden via VPN, alle functies van de SwyxIt! client kunnen volledig worden gebruikt. Deze functionaliteit is dus hetzelfde als wanneer u op kantoor aanwezig bent.
  3. De Swyx Desktop macOS-client gebruiken
    Swyx Desktop voor macOS kenmerkt zich door zijn intuïtieve, overzichtelijke bedieningsconcept. Gesprekken kunnen gemakkelijk worden gestart vanuit bellijsten, telefoonboeken en, via een snelkoppeling, vanuit applicaties zoals PDF-pagina’s of websites. Er wordt gebeld in HD-audio voor de beste geluidskwaliteit. Zelfs klassieke telefoniefuncties van een PBX zoals connect, redirect of hold kunnen intuïtief worden bediend. De Swyx Desktop macOS-client maakt ook verbinding vanuit het Home Office via de SwyxRemoteConnector.
    https://help.swyx.com/ngclients/1.00/Mac/Swyx/en-US/index.html#page/help/chap_login.html#
  4. Koppeling van de SwyxIt! Windows-client met elk extern eindapparaat via CTI +
    De gebruiker kan een telefoonnummer invoeren in zijn SwyxIt! client software waarmee hij deze via een externe telefoon wil bedienen. Dit kan bijvoorbeeld de particuliere vaste lijn of smartphone zijn. Voorwaarde hiervoor is natuurlijk de aansluiting van de SwyxIt! client zoals beschreven in punt 1 of 2. Dit nummer kan ook worden ingevoerd in de SwyxWare Administration panel, zodat het al is ingevoerd in het CTI-dialoogvenster in SwyxIt! wanneer de gebruiker daar de CTI-link start.
    https://help.swyx.com/cpe/latest.version/Administration/Swyx/en-US/index.html#page/help/chap_phonecontrol.26.4.html#
  5. Intelligent gespreksbeheer 
    Met de functie Call Routing kunt u bepalen hoe inkomende oproepen in bepaalde situaties worden afgehandeld. U kunt bijvoorbeeld het volgende automatiseren:

    Oproepen in het weekend

    Bellers die u in het weekend op kantoor willen bereiken, horen bijvoorbeeld de melding: “Ons kantoor is in het weekend niet bezet. U kunt nu een bericht achterlaten”. De voicemail van de beller wordt dan opgenomen en per e-mail naar u doorgestuurd.Het is ook mogelijk om aanvullende voorwaarden en uitzonderingen te definiëren. Het gedrag in het weekend kan nu worden verfijnd zodat de aankondiging “In het weekend …” door alle bellers wordt gehoord, behalve door bellers van uw eigen privélijn (identificatie van het telefoonnummer vereist). Dit betekent dat als je in het weekend werkt, je niet gestoord wordt, maar je familie je wel kan bereiken

    Bellen tijdens uw vakantie

    Bellers horen de melding dat u tot een bepaalde datum op vakantie bent en wie voor u in de plaats komt. Daarna worden ze automatisch doorverbonden met uw vervanger.

    Instellingen tijdens afwezigheid of tijdens vergaderingen

    Het is mogelijk om afspraken die u in de kalender (Microsoft Outlook / Exchange kalender of Notes kalender) hebt ingevoerd in de regels te gebruiken. U kunt een beller dan specifiek laten weten dat u in vergadering bent en niet gestoord wilt worden. De beller kan dan bijvoorbeeld een bericht achterlaten en u kunt na uw vergadering voor deze beller zorgen of u kunt zelfs speciale bellers naar uw mobiele telefoon laten doorschakelen.

    Call Routing Manager:
    https://help.swyx.com/cpe/latest.version/CRM/Swyx/en-US/index.html#page/help/CRM.3.01.html#

    Uitgebreide gespreksroutering:
    https://help.swyx.com/cpe/latest.version/GSE/Swyx/en-US/index.html#page/help/GSE.3.001.html#
  6. De Swyx Mobile-app gebruikenMet Swyx kunt u uw smartphone naadloos integreren in uw zakelijke communicatie. Download eenvoudig de Swyx-app naar uw iPhone of Android-apparaat en uw mobiele telefoon wordt een volwaardige extensie van uw Swyx-telefooncentrale. Een doorslaggevend voordeel van Swyx Mobile is de beschikbaarheid onder één telefoonnummer. Als u wilt, kunt u dus uitsluitend communiceren met uw zakelijke telefoonnummer. Voor uitgaande gesprekken gebruikt u de Swyx App en krijgt uw gesprekspartner uw kantoornummer te zien. Voor inkomende oproepen kunt u flexibel oproepdoorschakelregels definiëren in de Swyx VoIP-software en zo gericht uw beschikbaarheid controleren.
    https://www.swyx.com/products/unified-communications/swyx-mobile.html

    IOS:

    http://help.swyx.com/ngclients/2.00/iOS/Swyx/en-US/index.html

    Android:

    http://help.swyx.com/ngclients/1.00/Android/Swyx/en-US/index.html
  7. Gebruik van web- en videoconferenties met Swyx Meeting
    Met Swyx Meeting start u uw online meeting direct vanuit uw browser zonder dat u extra software hoeft te downloaden. Alle relevante functies voor een vlotte samenwerking met interne en externe deelnemers zijn aanwezig.
    Of het nu gaat om videoconferenties, chatten, schermen delen of documenten delen – met Swyx Meeting staan alle deuren voor u open. De individuele functies zijn ontworpen om gebruiksvriendelijk en intuitief te zijn, zodat u snel en gemakkelijk aan de slag kunt. Aan een vergadering kunnen maximaal tien interne of externe deelnemers, inclusief de moderator, deelnemen. De moderator is altijd de organisator van een meeting en heeft speciale rechten zoals het starten van een meeting, het uitnodigen van gastdeelnemers, het delen van schermen.
    https://www.swyx.com/products/swyxmeeting.html

Swyx en Microsoft Teams, een krachtig team

EEN KRACHTIG TEAM:
Swyx biedt uitgebreide telefoniefuncties met Microsoft Teams

Swyx verbindt zijn communicatieoplossing met Microsoft Teams en biedt gebruikers nog meer functionaliteit en flexibiliteit.

Swyx heeft een intelligente koppeling gemaakt tussen zijn eigen communicatie-oplossing en Microsoft Teams. Bedrijven die Microsoft Teams gebruiken maar de extra telefoniefuncties van Swyx voor hun communicatie willen gebruiken, kunnen vertrouwen op de optimale interoperabiliteit van bestaande Swyx en Microsoft-producten. Configuratiegemak, uitgebreide functionaliteit van het contactcentrum en ondersteuning voor DECT-apparaten en bureautelefoons zijn slechts enkele van de functies die onze oplossing zo waardevol maken voor zowel telefonie- als op samenwerking gerichte gebruikers “, aldus Marco Crueger, VP Sales bij Swyx .

Met behulp van een door Microsoft gecertificeerde Session Border Controller (SBC) stelt Swyx Teams-gebruikers in staat om te bellen via het telefoonnetwerk en biedt ze bewezen Swyx-functies zoals Extended Call Routing (ECR). Gedetailleerde regels voor het afhandelen van inkomende oproepen kunnen bijvoorbeeld worden gedefinieerd wanneer een oproep moet worden doorgestuurd naar een specifieke collega, een andere afdeling, een mailbox of een mobiele telefoon. Gebruikers profiteren ook van de integratiemogelijkheden van de Swyx-oplossing, die bijvoorbeeld op CRM- of ERP-systemen kan worden aangesloten. Dit biedt bedrijven een perfecte combinatie van het centrale werkplatform van Microsoft Teams en de krachtige, aanpasbare communicatie-oplossing van Swyx.

Download voor meer informatie deze PDF of neem contact op met het sales team van Adfocom: +31172434321