Adfocom is Gold Partner van Swyx

Bellen en gebeld worden met Microsoft Teams

Video vergaderen, documenten delen, chatten, telefonie integratie

Microsoft Teams is niet meer weg te denken van de werkplek. Chatten, documenten uitwisselen, e-mail en powerapps, alles onder één paraplu. Kortom, Teams staat centraal in de communicatie. Maar gebruik je Teams al om te bellen? Je kunt er dezelfde headset of camera voor gebruiken, dus kiezen tussen welk device om video te vergaderen of te bellen hoeft niet meer.

Het gemak van bellen met Teams

Bellen met teams via je video vergadering oortjes

Bellen zonder van oortjes of device te wisselen

Niet meer wisselen van applicatie of device om een telefoongesprek te voeren. Je gebruikt je “oortjes” of headset of camera zoals in alle andere Teams gevallen. Je belt naar een mobiel of vast nummer door er simpelweg op te klikken. Uiteraard kun je ook direct een nummer kiezen via het dial pad.

Teams kan de bestaande telefonie oplossing vervangen, het mag maar het hoeft niet

Microsoft teams kan de gehele telefooncentrale vervangen, al is dit geen noodzaak om te kunnen bellen. Je kunt vandaag al starten met bellen via teams zonder afbreuk te doen aan de bestaande telefonie oplossing.

Op zoek naar meer informatie van een van onze specialisten? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Gemakkelijk een nummer kiezen, ongeacht het device

Met Microsoft teams kun je eenvoudig een gesprek starten naar een telefoonnummer. Via de juiste integratie kan een nummer aangeklikt worden, en Teams doet de rest. Het prettige is dat de gesprekshistorie uiteraard mee gaat over alle apparaten. Dus ook uw mobiele apparaten. Dit betekent dat de manier van communiceren over alle apparaten hetzelfde is. Een nummer in de mail aanklikken is direct bellen. Vanaf de tablet, smartphone of direct vanuit de Teams client op de desktop.

Kan teams als volledige centrale dienen of integreren met mijn bestaande telefonie oplossing?

Ja! Als de overstap nog te groot is, of functionaliteiten (zoals een klantenkaart die opent bij een binnenkomend gesprek) nog niet in Teams beschikbaar zijn, kan Teams geïntegreerd worden met de bestaande telefonie. Teams kan als zelfstandige centrale functioneren, maar kan zeker gecombineerd worden met een reeds aanwezige telefonie oplossing. Een voorbeeld hiervan is de integratie met het Swyx platform. Via Swyx behoud je het gemak van de Swyx2all oplossing(en) van Adfocom. De centrale bedienpost, outlook integratie, storingsdienst, inzicht in wachtrijen…. Dit in combinatie met Microsoft Teams biedt je het beste van beide werelden. Uiteraard wordt de status van gebruikers over beide systemen weergegeven. Bel je in Teams? Dan ziet de receptioniste dit terug in Swyx.

Maak een afspraak

Als u zich verdiept in de mogelijkheden van Swyx, zult u enthousiast worden. Maar als u wilt inventariseren hoe u uw eígen bedrijfsprocessen kunt optimaliseren met ‘unifed communications’, dan raden we u een gesprek aan. Met één van onze specialisten. We laten ons graag door u uitnodigen.

Neem contact op