Partnership met Adfocom geeft rust

Kluthe logo

Partnership is één van de redenen waarom bedrijven uit tal van industrie- en productiesectoren voor Kluthe Benelux kiezen. Maar het is ook de reden waarom Kluthe al 24 jaar samenwerkt met Adfocom. ‘Het begon met een modem om te kunnen telebankieren, en is uitgegroeid tot het volledig uitbesteden van systeembeheer en helpdesk voor onze medewerkers en het inrichten en up to date houden van een fantastische Swyx telefooncentrale.’

Een specialisme is het, de expertise van Kluthe Benelux. Het bedrijf levert producten en procédés voor de oppervlaktebehandeling. “Voor elke sector kan de toepassing weer anders zijn”, legt manager Finance & Accounting Bob Schennach uit. “De bewerking van een autobumper is anders dan de stalen pijp die een windmoleneiland in de Noordzee moet dragen. Ons moederbedrijf in Duitsland levert het basisproduct, hier in Nederland maken we het klantspecifiek.” Kluthe levert onder andere koelsmeermiddelen voor het productieproces, reinigingsmiddelen, producten voor corrosiebescherming en chemische voorbehandeling, spoelverdunners, lakverdunners en ontlakkingsmiddelen. “Je kunt onze producten in drie categorieën verdelen: metaalbewerking en reiniging, voorbehandeling en paintshop.”

Partnership
Ondanks het specialisme is er genoeg concurrentie op de markt. Kluthe onderscheidt zich door het integrale product- en dienstenaanbod én door vanuit partnership te werken. “Wij leveren voor alle procesfasen de nodige producten. Maar dat niet alleen. We leveren ook kennis. We bewaken voor onze klanten de kwaliteit van het proces. En we helpen ze om zo veel mogelijk efficiëntie te bereiken. Dat is een kwestie van partnership. Samen werken aan een beter proces en een beter product.”

Case Kluthe Benelux

Swyx telefooncentrale
Die aanpak tekent ook de relatie met Adfocom, legt Martin Vergeer uit. ‘Een jaar of vier zijn we overgestapt op een Swyx telefooncentrale. De accountmanager van Adfocom had al lang daarvoor geconstateerd dat Swyx voor ons bedrijf een efficiënte oplossing zou zijn. Hoog gebruiksgemak, flexibel, kostenvriendelijk. Maar wij waren nog niet zover, simpelweg omdat onze toenmalige centrale nog niet afgeschreven was. Geen probleem. Toen we wel zover waren, hebben we samen met Adfocom een plan gemaakt en zijn we overgestapt op Swyx. En daar zijn we zeer tevreden over. De centrale is zeer gebruiksvriendelijk. Op het scherm van je laptop of pc kies je een nummer, je klikt en je belt. Gebruikers toevoegen of verwijderen is eenvoudig, de centrale is zeer flexibel. En daardoor kostenvriendelijk. Momenteel zijn we ook onze vestiging in Spanje aan het overzetten naar Swyx en we willen ook onze mobiele nummers integreren in de centrale.”

Systeembeheer
Het proactief meedenken en adviseren is kenmerkend voor Adfocom, vinden Schennach en Vergeer. “Dat is het partnership, wat we zelf ook met onze klanten hebben. Adfocom heeft ontzettend veel kennis in huis. Voor elke tak van de automatisering loopt er wel een specialist rond. Daardoor kan Adfocom integraal dienstverlenen. Een dag in de week is er een systeembeheerder. We hebben het systeembeheer namelijk helemaal uitbesteed. Onze server staat extern in een datacenter, onder beheer van Adfocom. Wij hebben er geen omkijken naar.”

Rust
Ook de helpdeskactiviteiten voor interne gebruikers heeft Kluthe uitbesteed aan Adfocom. Alles binnen een zogenaamde Totally Incontrol overeenkomst. “Door die nauwe relatie zien we Adfocom niet als leverancier, maar als partner. Dat begon 24 jaar geleden, met een modem, dat we hals over kop nodig hadden. We wilden namelijk gaan telebankieren, maar bleken een modem nodig te hebben. Bij Adfocom lag die op de plank. Het was het begin van een jarenlange samenwerking, die tot op de dag van vandaag naar grote tevredenheid verloopt en inmiddels flink uitgebouwd is. Adfocom regelt de automatisering. Van telefonie tot systeembeheer, werkplekinrichting en helpdesk.
Dat geeft ons de rust om ons op onze eigen taak te richten.”

Kluthe Benelux B.V.