swyxoholic header

Wat is collaboration en wat heeft dat met VoIP te maken?

Als we binnen Sywx spreken over collaboration (samenwerking) dan bedoelen we de optimalisatie van processen en het samenwerken van teams op basis van professionale software. Collaboration is een onderdeel van Unified communications en dus wezenlijk voor het concurrentievermogen van het bedrijf.

Samenwerken en VoIP? Gaat het dan om web conferencing?
Niet echt, sinds jaar en dag bevat SwyxWar al veel collaboration functionaliteit:

  • Werkgroep functionaliteit, zoals groeps definities en telefonie, gespreksroutering, status signallering aan groepen, secretaresse functionaliteit
  • Presentie en status informatie
  • Intercom functionaliteit
  • Desktop en applicatie sharing
  • Nieuw: Video telefonie en Web conferencing (Online collaboration/samenwerken)

Typische collaboration (samenwerkings) scenarios zijn:

  • Projectmanagement
    – Efficienter omgaan met coördinatie van processen om sneller resultaten te krijgen
    – Time-to-Market tijd verminderen
  • Sales en Marketing
    – Tijdige product presentaties, online document besprekingen
    – Kortere verkoopcyclus verwezenlijken
  • Interne vergaderingen
    – Vermindering van de reistijd en kosten, versnellen van processen
    – Effectief samenwerken
  • Trainingen en webinars
    – Organiseren van trainingen en webinars voor medewerkers of klanten met minimale tijdsbesteding
    – Optimalisatie en verrijking van communicatiestroom

Swyxware v8.0 Beta released

Vanmorgen is de 1e (private) beta van Swyxware 8.0 aan partners aangeboden. Natuurlijk nog geen tijd gehad om deze te bekijken maar een inmiddels uitgebreidere feature en enhancements list kunnen we hier alvast delen:

  • Rich presence information
  • Voice data encryption (not fully functional in this beta)
  • HD audio G.722 (not fully functional in this beta)
  • SIP Codec transparency
  • New server call control engine
  • Improved fax call compatibility
  • Unattended server setup
  • Easy ISDN Port identification/configuration
  • Use remote site number for undeliverable calls
  • Additional configurable user rights (Instant messaging, Video call, etc)
  • easy to use alternative number configuration
  • redesigned calling party number trunk configuration
  • extended voice codec permission configuration
  • SwyxPhone L615 support in SwyxWare Administration (not in this beta)
  • Improved ISDN troubleshooting with Tracetool (ISDN hard/software information, ISDN driver tracing)
  • Modern set of ringtones

Antwoordapparaat / nachtstand

Soms kunnen complexere zaken in het leven ook gewoon makkelijk zijn als er maar flexibele oplossingen voorhanden zijn. Nooit geweten dat antwoordapparaat functionaliteit zo verschillend kunnen worden ingevuld. Maar in de werkelijkheid is bijna nergens het ene antwoordapparaat gelijk aan het andere als je de wensen van de gebruiker ook daadwerkelijk wilt verwezenlijken. Gelukkig heeft Swyx Extended Call Routing. Gelukkig worden gemaakte oplossingen in Swyx ook gedeeld.

Zo hebben we van de week in een installatie dankbaar gebruik gemaakt van How to setup a night service (simple on/off switch) ooit ontstaan tijdens een training van Tom Wellige.

Swyx is marktleider in belangrijk Nederlands IP-telefoniesegment

Vers van Swyx Partner Net nieuws:

Swyx Marktleider IP telefonie

Swyx Marktleider IP telefonie

Analistenbureau MZA wijst Swyx aan als marktleider in desktop- IP-telefonie voor organisaties met elf tot vijftig gebruikers

Swyx, specialist in Unified Communications (UC) voor het mkb, is Nederlands marktleider op het gebied van desktop-IP-telefonie voor organisaties met elf tot vijftig gebruikers.

Hiermee streeft Swyx concurrenten als Mitel, Avaya en Aastra voorbij. Het Britse marktonderzoeksinstituut MZA bevestigt dit gegeven in zijn recente onderzoek “The Global Telecommunications Market”.

Swyx heeft momenteel een marktaandeel van 29 procent in het segment met elf tot vijftig IP-aansluitingen. Volgens MZA-specialisten zal de IP-markt in Nederland de komende jaren blijven groeien.

“De uitkomsten van het MZA-onderzoek worden bevestigd door een groot aantal bedrijven in uiteenlopende sectoren, die voor hun dagelijkse werkzaamheden volledig op de communicatieoplossingen van Swyx vertrouwen. Ook toont het onderzoek aan dat onze producten nauw aansluiten op de eisen van kleine en middelgrote bedrijven”, zegt dr. Ralf Ebbinghaus, Executive Vice-President Sales & Marketing van Swyx.

“Met SwyxWare bieden we bedrijven toekomstvaste telefonieoplossingen waarmee ze in korte tijd bedrijfsprocessen optimaliseren en de productiviteit verhogen.”

Swyx marktleider Ip telefonie NL

Swyx marktleider IP telefonie NL (Bron: MZA corded IP PBX Report 2009)

Swyx Scripting: Meeluisteren in gesprekken van een externe locatie

Vrij recent werd de vraag gesteld: “Wij hebben een externe partij die wil silentless mee kunnen luisteren in gesprekken gevoerd door bepaalde personen” Dergelijke vragen in call centers zijn natuurlijk heel normaal. Ter plekke een koptelefoon op een dual plug bijprikken, een externe koptelefoon op een toestel bijprikken etc. was vroeger de oplossing.

Nu biedt de SwyxMonitor license deze functionaliteit binnen de centrale. Door middel van de juiste autorisatie kan bepaald worden dat bepaalde mensen silentless bij anderen mee kunnen luisteren. Maar wat nu als het om een externe partij gaat die dat moet kunnen doen?

1e mogelijke oplossing:
Geef de externe partij toegang tot het netwerk met behulp van een VPN client. Installeer de SwyxIt! Client inclusief softphone device en men kan wanneer men wil silentless meeluisteren binnen de gegeven autorisaties

2e mogelijke oplossing:
Laat de externe partij met een willekeurig device bellen naar een telefoonnummer. Zorg dat een script geactiveerd wordt die de beller doorverbind naar het gewenste toestel nummer inclusief de SwyxMonitor functionaliteit en men kan wanneer men wil silentless meeluisteren binnen de gegeven autorisaties

3e mogelijke oplossing:
Laat de externe partij met een willekeurig device bellen naar een telefoonnummer. Zorg dat een script geactiveerd wordt dat het nummer van de beller herkent of vraagt naar welk nummer er teruggebeld moet worden. Vraag vervolgens welk toestelnummer er silentless meegeluisterd moet worden. Disconnect de lijn en laat terugbellen met de silentless functionaliteit op het betreffende gesprek

4e mogelijke oplossing:

… Afijn ik hou me graag aanbevolen voor nog meer denkbare oplossingen, de scripting mogelijkheden van Swyx zijn zo uitgebreid dat er vast nog wel meer te bedenken is…

Wellicht nodeloos om te vermelden, natuurlijk kan met scripting ook openingstijden, sluittijden, aantal tegelijkertijd, opnames, pincode checks etc ook allemaal geregeld worden maar dat is iets om later weer eens wat over te bloggen.