swyxoholic header

Veranderingen beltarieven 2011

Van meerdere relaties ontving ik berichtgeving over de veranderende tarieven voor grote telecom providers in Nederland. Tariefsveranderingen die op het eerste oog gunstig lijken.

Je herkent ze vast wel als je zelf ook zo’n aanbieding binnen hebt gehad. “De tarieven worden voor u een stuk eenvoudiger. Bovendien biedt het … korting …” en “Tarieven worden weergegeven per minuut. U betaalt per seconde.”  Allemaal uitspraken waar je als klant van zo’n provider vrolijk van wordt. En ook ik geloofde even echt dat je hier als klant wijzer van zou worden. Nu ben ik natuurlijk in de gelukkige positie dat ik veel telefoonrekeningen van relaties heb mogen doorrekenen. Een prachtige bron om eens te kijken of de tarieven van 2011 ook echt gunstig zijn. Niets is minder waar! Elk van de doorrekeningen wees uit dat per saldo men meer gaat betalen voor dezelfde dienst.

We hebben dus opnieuw te maken met een verkapte prijsverhoging. Op zich niet zo erg, alles wordt duurder. Maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat het een prijsverhoging betreft.

Dan nog de geboden korting, berichtte ik eerder al over artikelen die gingen over gijzelen van zakelijke klanten geld dat nu zeker ook. Want aan de procenten kortingen hangt ook 1 of meerdere jaren een contract…

N.B. Overigens hebben wij met Swyx en slim VoIP bellen in 2010 een tariefsdaling voor onze relaties weten te realiseren van 20% op vaste tarieven en 45% mobiele tarieven…

Toevoeging 12.52u: Een relatie wees ons op het volgende: “Indien u niet reageert op deze mailing wordt uw huidige contract omgezet naar een vast jaarcontract die jaarlijks met een jaar wordt verlengd waarbij een opzegtermijn van 3 maanden van kracht is.” Helaas kun je het dus niet af door niet te reageren!

Toevoeging 14.34u: Tsja het was te verwachten maar diverse media pikken het al op:
Nu.nl: “Tele2 beschuldigt KPN van misleiding”
Tweakers.net: “Tele2 dient klacht in tegen kpn vanwege misleiding”
Telegraaf: “KPN legt klanten aan de ketting”
Automatiseringsgids: “Consumentenbond beltarieven steeds onduidelijker”

SwyxIt Skin editor/aanpassen van de softwareclient (1)

Een van de opvallende unieke eigenschappen binnen Swyx is toch wel de mogelijkheid om het uiterlijk van de applicatie te veranderen. Dit kan handig zijn afhankelijk van je functieprfiel of zelfs voor het uitvoeren van specifieke werkzaamheden.

Binnen Swyx is er de mogelijkheid om via menupad bestand -> skin -> laden het uiterlijk van de softwareclient te veranderen:

SwyxIt! Skin editten

klik op image voor origineel

SwyxIt! skin editten

klik op image voor origineel

bestand skin laden extern bestand

Klik op image voor origineel

Voor alle duidelijkheid, functioneel veranderd er niets! Alle functie blijven beschikbaar onder de rechtermuistoets. Omdat Swyx de gebruikers instellingen centraal opslaat blijven de instellingen en het gekozen uiterlijk bewaard.

Via deze weg kunnen er ook nieuwe voorgedefinieerde Skins toegevoegd worden. Als gebruiker hoef je dus niet vast te zitten aan het uiterlijk van je applicatie en kun je beschikken over een enorme hoeveelheid verschillende skins.

Kijk hier eens voor mogelijke skins/inspiratie, zowel functioneel als gewoon leuk:

Zelf gebruik ik vaak een bestaande Skin als basis en pas die dan vervolgens aan. Over dat aanpassen, hoe dat moet en enkele ideeën wat je er mee kunt de daarover de volgende keer meer.

P.S. Many thnx! Voor het idee om eens te bloggen over de mogelijkheden met Skin’s binnen Swyx, aan een goede relatie die overigens anoniem wenst te blijven.

Wat maakt Swyx nu zo bijzonder?

Vaak wordt mij de vraag gesteld: “Wat maakt Swyx nu zo bijzonder?” Degene die mij kennen weten dat er dan een verhaal kan volgen van enkele uren enthousiasme over alle mooie zaken die je kunt bouwen met Swyx. Wat verwacht je anders van een Swyx-o-holic?

Maar onderstaande grafiek geeft in essentie wellicht het beste aan waarin Swyx zich onderscheidt: Unified Communications, different approaches.

Waar andere UC fabrikanten denken en bouwen vanuit infrastructuur, applicaties, data of spraak, vaak omdat hun roots ook niet bij UC liggen maar bij een van de specifieke takken van sport, denkt Swyx geheel anders. Swyx heeft haar oplossing niet als een product naast vele anderen.

Swyx is en denkt ‘Younified Communications’. En dat maakt deze oplossing zo uniek en krachtig.

Unified Communications different approach

Het gaat nu om Swyx en niet om de andere UC producten, derhalve die niet zichtbaar gemaakt. Voor de liefhebbers op aanvraag is het origineel beschikbaar

Swyx collaboration pack: vergelijk van de tools in Swyx

Met het collaboration(samenwerken) pack in Swyx doet nu ook Netmeeting haar intrede in Swyx. Daarom een eenvoudig overzicht met de verschillen:

Comparisson collaboration tools Swyx

Comparisson collaboration tools Swyx

Swyx versie 8 beta

*LOL* Ricardo’s eerste test van Swyx versie 8 beta:

Rich presence is in ieder geval uitgebreid.